Znáte tajné triky supermarketů?

Každý týden vyrážíme na nákupy do potravinových řetězců, kde nám v hlubokých vozících končí více potravin, než ukazoval námi vytvořený seznam. Zboží v akci, zlevněná rajčata, z nichž jedno je nahnilé, jogurty, kterým končí za dva dny platnost. Vůbec nevadí, že polovinu věcí stejně vyhodíme, ale ukořistili jsme je my, ne sousedka od vedle. A tak se z běžného nakupování, abychom neměli hlad, stává pomalu jakýsi sport. Boje o produkty, které vidíme v televizi z jiných zemí, už se nám nezdají tak šílené, to proto, že nevraživost během nákupů, ranní fronty před otevíračkou s novými akcemi, propukají pomalu, bohužel, už i u nás. Pojďme se spolu podívat na nejčastější triky obchodních marketů. Ušetří Vám to nervy i peníze!
rozsypané české peníze
 
První dojem vítězí
 
Všimli jste si, že v každém obchodě narazíte nejdříve na zeleninu. Krásně barevnou v dřevěných bedýnkách. Co to ve Vás vyvolá? Zdraví pocit. Tady je určitě správné nakupovat!
 
Pečivo najdete v průběhu
 
Člověk, který má hlad a spěchá, se vydá do krámu nejčastěji jen pro pečivo. Ale chytří obchodníci nepotřebují, abyste si vzali rohlík a zmizeli u pokladen. Tedy je umístili tak, abyste museli projít kolem regálů s jinými potravinami, kde se zvyšují šance něco přihodit do košíku. Třeba sladkou svačinku.
supermarket šťávy
 
Zboží ve výšce očí
 
Když kormidlujete svůj vozík nakupovací rájem, rozhlížíte se kolem sebe, nedíváte se tak často ani nahoru ani dolů. Potraviny, které bývají podpořeny reklamou v televizi, se tak dávají do výše očí. Navíc jsou i cenově dražší než od jiných značek stejné kvality.
 
Balení se zdá levnější
 
Často takto narazíte na zeleninu, která je zabalená v úhledných košíčcích a krabičkách. Je jednoduší rychle vzít než se vybírat kus po kusu, ale když se podíváte pozorně zjistíte, že srovnání cen za kilo, je úplně někde jinde než u volného prodeje. To platí i u menších balení vůči těm větším
supermarket zelenina
 
Proč zavazí palety se zbožím uprostřed cest
 
Ano, přesně proto, abyste museli zpomalit a měli čas se rozhlédnout, nebo objet naštvaně houf lidí jinou uličkou, kde byste mohli narazit na něco, co jste sice nechtěli, ale určitě se to hodí!
 
Hra světel a hudby
 
Vůbec nevadí, že venku je sychravo a nevlídně, sotva vejdete do hypermarketu, rozzáří se vám svět. Krásně nasvícené ovoce i podmanivá hudba s vámi udělá divy.
 
Poslední past – sladkosti u pokladen
 
Čekáte mnohdy i pět minut, než se dostanete ke kase, tak co dělat? V průběhu, co se nudíte, koukáte kolem a ejhle, tady mají čokoládovou tyčinku ve slevě. Tak ty vezmete hned dvě.
 
Nenechejte se promyšleným marketingem ovládat. Namísto hlubokého vozíku, který dává pocit, že v něm nic nemáte, si vezměte jen košík. Stanovte si přesný seznam toho, co skutečně potřebujete. Nezastavujte se u výhodných akcí ani zlevněných potravin, kterým končí za den platnost. Berte si skutečně to, na co máte chuť a zdravě se zamyslete, zda to, co jste si již nabrali, opravdu spotřebujete.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup