Jaké bylinky zařadit do svého jídelníčku?

Již od dávných dob jsou byliny známé pro své léčivé účinky. V dnešní době, kdy je moderní medicína na vzestupu, se na tyto přírodní léčiva naprosto zapomíná, což je obrovská škoda. Bylinky je vhodné konzumovat zvláště na jaře, kdy jsou rostliny mladé a plné důležitých živin. Poté je vhodné je usušit. V této podobě je následně můžete užívat po celý rok.

 smoothie

Trápí vás zavodnění či únava?

Kopřiva je známá pro své očistné účinky. Je vhodná při obtížích se zadržováním vody v těle a při redukci hmotnosti. Navíc je to skvělý pomocník při boji s únavou, která se na jaře může objevit.

 

Jakým způsobem kopřivu konzumovat? Nejjednodušší způsob je uvařit si kopřivový čaj. Jednoduše nasbírejte čerstvou kopřivu a z té následně připravte nálev. Čaj je lepší pít ráno či v první polovině dne, jelikož u některých jedinců tato bylina může způsobit potíže s usnutím. Dále lze kopřivové listy přidat do ovocného či zeleninového smoothie. V nápoji kopřiva nepůjde vůbec cítit a vy si tak můžete vychutnat lahodnou chuť ovoce či zeleniny.

 bylinkový čaj

Bylina plná minerálů a vitamínů

Velice známou a hojně využívanou rostlinou je tolice vojtěška, známá také jako Alfaalfa. Obsahuje řadu vitamínů, například A, B nebo K a řadu dalších. Označení “alfa” ji nebylo dáno pro nic za nic. Kromě zmíněných vitamínů obsahuje další pro člověka důležité mikronutrienty, například vápník. Vojtěška rovněž celkově blahodárně působí na lidský organismus. Zdravotních benefitů AlfyAlfy celá řada, mezi nejvýznamější patří její protizánětlivé účinky, a to díky chlorofylu. Také reguluje střevní mikroflóru, tím napomáhá zlepšit trávení a tělesnou látkovou výměnu.

 

Čerstvé klíčky vojtěšky navíc vynikají svou vynikající chutí a můžete si je také sami vypěstovat. Konzumovat ji lze také v podobě tablet či prášku. Na https://www.nakliceno.cz/alfalfa/ můžete zakoupit obě tyto varianty v biokvalitě.